Adidas
terug naar collectie

Adidas Sportbrillen

De Adidas sportbrillen onderscheiden zich door hun multifunctionele toepasbaarheid. Doordat de mogelijkheden groot zijn kunnen deze brillen in alle weersomstandigheden en terreinen gebruikt worden. Voor elke sport is er een bril ontworpen met specifieke eigenschappen. Voor elke sport een perfecte bril.

Alain Mikli
terug naar collectie

Alain Mikli

Luxe en design staan voorop. Op ambachtelijke wijze en volledig handgemaakt in de Juras in Frankrijk weet ontwerper Alian Mikli steeds weer te verrassen en te vernieuwen.

De Fransman Alain Mikli begon op zeventien jarige leeftijd aan zijn studie optometrie. Al snel ontdekte hij zijn passie voor design en materialen waardoor zijn ambitie ontstond om brillen te gaan ontwerpen. Hij bleef trouw aan zijn droom.
In 1978 lanceerde Alain Mikli het merk Mikli, wat wereldwijd synoniem is geworden voor luxury eyewear. Alain Mikli combineert stylish maar comfortabel design met unieke materialen van hoge kwaliteit om een look te creëren die zowel comfortabel als elegant is. Tegenwoordig worden de stijlvolle monturen en zonnebrillen gedragen door A-lijst celebrities en filmsterren zoals Samuel L. Jackson, Meryl Streep en Kanye West. Ook zijn er flagship boutiques over de hele wereld, waaronder New York, Parijs, Tokyo en Milaan.

De Alain Mikli collectie is gericht op alle mannen en vrouwen die waarde hechten aan de authenticiteit van een product. Een Alian Mikli bril is één om mee gezien te worden.

Anne et Valentin
terug naar collectie

Anne et Valentin

Het uit 1981 stammende Anne et Valentin komt er al snel achter dat er een groot tekort is aan mooie monturen in Frankrijk. Om inspiratie op te doen gingen ze de hele wereld over op zoek naar de mooiste materialen.

Anne et Valentin monturen hebben als doel de persoonlijke verschijning te accentueren of te versterken, altijd met het karakter van de klant in gedachten.

Silhouette
terug naar collectie

Silhouette

Een bril moet meer zijn dan alleen een hulpmiddel. Een bril is een stijlvol metgezel en een elegante accessoire in een uniek ontwerp dat lichtheid, eenvoud en draagcomfort biedt.

Etnia Barcelona
terug naar collectie

Etnia Barcelona

De Etnia collectie is een kleurrijke en veelzijdige collectie geïnspireerd op het uitbundige mediterrane leven in Barcelona. De collectie heeft een frisse en jeugdige uitstraling. Met een specialisme in gedurfde kleuren en retro (zonne)brillen is Etnia Barcelona een directe hit in Nederland.

Bekijk een impressie van de Etnia collectie

Götti
terug naar collectie

Götti

Götti Eyewear, het van oorsprong Zwitserse brillenmerk. Deze collectie is ultramodern en van uitmuntende kwaliteit. ‘The beauty of simplicity’, ontwerper Sven Götti steeds weer op zoek naar de essentie van de vorm. Pure eenvoud, sober, strak en subtiel.

Lindberg
terug naar collectie

Lindberg

Dit Deense merk wordt gekenmerkt door zijn minimalisme, kleur en eenvoud.
Komende jaren zullen eenvoud en luxe vaker gecombineerd worden om hiermee een geweldige elegante uitstraling te creëren.

Porsche Design
terug naar collectie

Porsche Design

Porsche Design is een van de meest toonaangevende luxe merken in het high-end mannen en tegenwoordig ook vrouwen, accessoires segment. Het staat voor producten die functioneel, tijdloos en puristisch design combineren met indrukwekkende technische innovaties. Porsche Design producten worden wereldwijd uitsluitend door geselecteerde winkels en shop-in-shops verkocht.

Ray-Ban
terug naar collectie

Ray-Ban

Geschiedenis Ray Ban zonnebrillen

Bausch & Lomb waren twee opticiens die in 1863 brillenglazen maakten en hier een bedrijf rondom optuigden. In de jaren zocht de ballonvaarder John Macready contact gezocht met het bedrijf. Hij had last van zijn ogen gekregen door de felle zon tijdens zijn vluchten. Hij verzocht hun een zonnebril te maken die bescherming bood en er ook nog stijlvol uitzag. Bausch & Lomb ontwierp een lichte bril met goud vergulde glazen met groene lenzen. Deze lenzen waren van mineraal glas dat UV licht en infrarood tegenhield. Piloten van de Amerikaanse luchtmacht namen het model snel voor lief. Het karakteristieke ‘Aviator’ model werd toen bedacht en deze pilotenbril is tot op vandaag de dag nog steeds een van de meest verkocht modellen.

In 1937 werd door het bedrijf Bausch & Lomb het merk Ray Ban gelanceerd. Het merk ‘Ray Ban’ is een afgeleidde van de Engelse termen ‘Ray’, wat ‘(zonne)straal’ betekent en ‘Ban’, wat ‘verbannen’ betekent. De brillen vonden al snel het algemene publiek. Ook filmen en foto’s die gemaakt werden tijdens en na de verschillende oorlogen droegen bij aan de herkenning en bekendheid van het merk.
In 1952 werd de Rayban Warfarer. Deze zonnebrillen werden gemaakt van plastic in plaats van metaal, maar hadden nog steeds hetzelfde draagcomfort. Ze werden snel gedragen door filmsterren en muziekanten waardoor het model razend populair werd.

In 1999 werd het merk verkocht aan de Italiaanse Luxxottica Group voor 640 miljoen dollar en tot vandaag de dag zijn ze nog steeds zeer groot in de zonnebrillen branche. Hun modellen behoren tot de meest toonaangevende ontwerpen door de continue experimentele veranderingen in de vormgeving, lenzen, en kleuren. En hun boodschap: Verstop je niet. Wees een onafhankelijke denker. Het meest trendy wat je kan zijn is jezel

Bekijk een impressie van de Ray-Ban collectie

Rodenstock
terug naar collectie

Rodenstock

De Rodenstock collectie wordt gekenmerkt door elegantie, klasse en is zeer stijlvol vanwege de fijne details. Door het gebruik van hoogwaardige materialen en de topkwaliteit van het design, zit een Rodenstock montuur comfortabel vanaf het eerste moment dat u deze opzet.

Starck
terug naar collectie

Starck

Philippe Starck monturen zitten zeer confortabel. Karakteristiek voor Philippe Starck monturen zijn de eenvoudige lijnen. Ze zijn modern maar ook discreet en daardoor veel minder aanwezig dan bijvoorbeeld Alain Mikli.

Al ruim drie decennia is deze unieke en veelzijdige Franse maker, ontwerper en architect een onderdeel van ons dagelijks leven door het creëren van onconventionele voorwerpen. Er zijn maar weinig dingen op het gebied van design die hij niet heeft verkend.
In de overtuiging dat dingen een eigen ziel hebben, heeft Philippe Starck zich gericht op het definiëren van een nieuwe relatie tussen de mens en materie. Wanneer het object afstand doet van de materiële substantie, herstelt Philippe Starck het oorspronkelijke doel: menselijke voldoening. Hij heeft zijn hedendaagse “Biodesign” visie geuit in een grote diversiteit van industriële en architectonische objecten, zoals meubels, een televisie, een motor…en in brillen. Als binnenhuisarchitect heeft hij wereldberoemde restaurants en cafés ingericht zoals Café Costes in Parijs en het Hudson hotel in New York. Vanwege zijn respect voor de toekomst van onze planeet gelooft Philippe Starck in de kracht van groen.

De monturen van Philippe Starck worden volledig met de hand gevormd, gepolijst en in elkaar gezet. Bovendien gebruikt het merk uitsluitend biologische en high-tech materialen.

Serengeti
terug naar collectie

Serengeti

Geboren in 1985 stond Serengeti gelijk in het topsegement van de gepolariseerde zonnebrillen door haar unieke lens optimalisaties en bijzondere innovaties.

Bekijk een impressie van de Serengeti collectie

Kindermonturen
terug naar collectie

Kindermonturen

Anders dan bij volwassenen, geven kinderen niet aan dat zij niet scherp zien. Kleine afwijkingen geven nauwelijks problemen bij het spelen en zij weten niet dat zij minder zien dan hun vriendjes. Het niet tijdig ontdekken van oogafwijkingen, kan vervelende gevolgen hebben.